יום שבת, 3 בדצמבר 2011

מי ומה בקבוצה?

לפני כמה חודשים התבקשתי לחשוב על נושא למחקר הקשור לתחום התקשוב. לאחר התנסותי בקבוצה סגורה בפייסבוק בקורס של ד"ר חגית מישר טל במרכז ללימודים אקדמיים "שילוב טכנולוגיות תקשוב בלמידה: היבטים בינלאומיים " בערה בתוכי המוטיבציה להתנסות בכלי עם המורים שאני מדריכה.
ביקשתי אישור לנושא מראש המגמה, ד"ר גילה קורץ, ויצאתי לדרך...
בשלב הראשון צריך לפתוח את הקבוצה בפייסבוק. לקח לי למעלה מחודש, לגייס את עצמי למשימה. אולי משום שמדובר בכלי חדש, שעד לפגישה שלי עם הקבוצה בקורס של חגית לא נגעתי בו כלל, אולי משום שחששתי מהחשיפה, לעמוד בראש הקבוצה.
את הדחיפה לפתיחת הקבוצה  קיבלתי משני מקורות:
האחד, חברתי ללימודים, שרה פיש, שהצטרפה אלי לביצוע העבודה ודחפה אותי לפתוח את הקבוצה כדי שנוכל להתקדם בעבודתנו.
השני, המורים בשטח. סיפרתי לכמה מורים שבהדרכתי על הרעיון שלי לפתוח קבוצה סגורה בפייסבוק והיו הדים חיובים מאוד.
נפתחה הקבוצה, והראשונות שצירפתי כדי להתחיל את הפעילות בה היו שרה פיש עמיתתי לעבודה ואירית כהן, המדריכה שעובדת עימי במחוז בהדרכת המורים.
עכשיו נותר רק  לצרף את המורים לקבוצה.
במסגרת ההדרכות בבית הספר ביקשתי מכל המורים לחפש את הקבוצה בפייסבוק ולבקש חברות. תוך כדי מהלך זה גיליתי שלחצי מהמורות שבהדרכתי אין כלל פייסבוק והן מתנגדות לפתוח אחד כזה. כמובן שלא רציתי להכריח אף אחת ורק מי שמעונינת בהדרכה דרך הקבוצה תשתתף. לחלק שהיו מעוניינות עזרתי לפתוח דף בפייסבוק וחלק אמרו שהתחברו בבית – הקושי שנוצר הינו חוסר רשת אלחוטית בבתי הספר כך שלא תמיד יכולנו לבצע זאת באינטרנט. לאחר שבוע- שבועיים ראיתי שלא קורה דבר ומורים לא ממהרים להצטרף לקבוצה. בעקבות מייל אישי ששלחתי לכמה מהמורות התחברו עוד כמה מורות לקבוצה. התהליך היה איטי משתיארתי לעצמי. כשחשבתי על רעיון העבודה הייתי בטוחה שבתוך שבוע אני מגייסת את כל המורות, אך לא כך הדבר ותהליך גיוס המורים לקח למעלה מחודש. כעת שרה ואני עורכות שאלון פתיחה למורה במטרה לדעת את נקודת הפתיחה שהם בעת תחילת הפעילות של הקבוצה בפייסבוק ומשם נקווה לראות רק התקדמות.
המון שאלות עולות בתחילת הדרך: האם הקבוצה הזו תצליח להתפתח מקצועית כפי שאני שואפת שיקרה?, האם המורות ישתפו פעולה עימי למרות שלא הכרחתי אותן להשתתף בקבוצה?

בעת ההשתלמות בשלומי נגשה אלי מורה מהמחוז ושאלה אותי על הקבוצה. כששאלתי אותה מהיכן היא שמעה עליה, היא סיפרה שיש לה חברה שהיא מורה למדעים והיא סיפרה לה על הקבוצה. המורה שאלה אם גם היא יכולה להצטרף וכמובן שעניתי בחיוב.
השיחה בינינו נתנה לי תחושה טובה, אני עושה משהו שמאחד את המורים למדעים באזורנו ויכול לקדם אותם.
זה גורם לי לחשוב אולי אני צריכה לשלוח בקשה לכל המורים למדעים באזרנו, כדי ליצור קבוצה סגורה שמתפתחת מקצועית יחד וכך נחליף את המיילים המטרידים.
בשאלה זו שרה ואני עדין צריכות להתחבט
אעדכן בפרטים לכל אורך התהליך
מיכל

אין תגובות: