בדרך כלל שקבוצת אנשים נמצאת בקבוצה סגורה אחרים מאוד רוצים להצטרף כדי לדעת מה מתרחש בה. כך חשתי כשהתחילו לשאול אותי מורות מה זו הקבוצה הזו???
הרגשתי לא בנוח שחלק מהמורות כן בקבוצה וחלק לא בקבוצה, לכן החלטתי לפתוח את הקבוצה לכל מורות האזור ומי שתרצה מוזמנת להצטרף.
ביום שנשלחה ההודעה שלחו בקשת הצטרפות שלוש מורות. מהכרות מוקדמת עם מורות אלו, אני יודעת שאלו מורות בעלות אורנטצייה גבוהה למחשב ומחוברות מאוד לשילוב התקשוב בהוראה. הרגשתי שאני כמדריכה יכולה לשלוט במה שקורה בקבוצה, אני יכולה לבחור מי מצטרף אליה ומי לא. המורה/ המדריך/ המנחה שפתח את הקבוצה הוא השולט בה.
לאחר הצטרפות שלושת המורות האחרונות לקבוצה נרגעו בקשות ההצטרפות, דיי התאכזבתי מכך. באזורנו 35 מורות מקצועיות וחשבתי שתהיה יותר הענות, ובקשות נוספות יופיעו על מסך הקבוצה באותו היום שנשלחה ההודעה. אני שואלת את עצמי ממה זה נובע. להלן השערותיי:
א. האם זה נובע מחוסר ידע טכנולוגי: מורים לא יודעים כיצד להשתמש בכלי "פייסבוק", ו/או אין להם ידע רב בנושא קבוצה סגורה בפייסבוק.
ב. האם זו נובע מחשש מהפרסום בקבוצה. או שהדבר נובע מעומס – בעקבות הצטרפות כל בתי הספר באזורנו ל"אופק חדש" הם חשים עומס רב ומעט זמן חופשי.
ג. האם זה נובע מהבדל מגדרי – אני שואלת את עצמי אם היו לנו יותר מורים באזור היתה יותר הענות לקבוצה?
עדין לא התייאשתי ואני אמשיך לנסות לצרף מורות לקבוצה בכל מפגש הדרכה עימם פנים מול פנים.
בזמן ששרה ואני הכנו את שאלון הפתיחה למורות שחברות בקבוצה, אלו חיפשו מענה לשאלות שונות במייל. החלטתי לא לענות להן מיד כפי שהן היו רגילות עד כה, אלא להפנות אותן לקבוצה הסגורה בפייסבוק למתן תשובות.
אחת המורות כתבה שהיא מחפשת אתרים נבחרים שישרתו אותה בהוראת מדע וטכנולוגיה בבית הספר ואחרת כתבה שהם בונים אתר בית ספרי בתחום המדעים והיא מחפשת אתרים נבחרים . הבנות הגיבו לשאלות המורות והתקבלו קישורים לאתרים שונים ומעניינים שיתרמו להוראת המדע והטכנולוגיה (20 תגובות!!!). אני חושבת שהמורות שהצטרפו לקבוצה וקראו את הכתובות נתרמו והכירו דרך החברות בקבוצה אתרים שהן טרם הכירו.
מורה אחרת ביקשה עזרה במתן הערכות לתעודה. היא שלחה לי מייל בעניין והפנתי אותה לכתיבה בקבוצה. כשהיא העלתה את השאלה לקבוצה חיכיתי יומיים לתגובה וכשזו לא הופיעה עניתי לה אני. השאלה היא למה אף אחת לא הגיבה, ממה זה נובע (שוב אותם מניעים: חוסר ידע, פחד, עומס).
חשוב לי שהמורות יכירו בקבוצה כבית חם להתייעצות ולשיתוף בנושאים שונים: כתיבת שאלות, מחשבות, רעיונות חדשניים ושיתוף בחומרי למידה. השאלה היא איך אני גורמת להן כל יומיים- שלושה להכנס לקבוצה ולהגיב לדברי האחרות. אני מודעת לכך שזה שינוי ולא קל להתרגל לשינויים, אך בטוחה אני שאמצא את הדרך להביא את השינויי למורות האזור.
בנוסף השאיפה שלי היא לגרום לקבוצה להכיר אחת את השניה דרך המסך אך במקביל גם במציאות.
כיום המורות עובדות באותו אזור שהגדיר המשרד, והן כולן משתתפות כבר זמן רב בהשתלמויות ומפגשי מורים משותפים לאזור, אך עדין אני לא מגישה אווירה של שיתוף, גיבוש, עזרה ונתינה לכל המורות באזור ואולי דרך ההכרות בקבוצה נצליח ליצור זאת.
במהלך השבוע הקרוב אנו מעבירות את השאלון למורות בקבוצה,
אעדכן בתוצאות ובנעשה בקבוצה בפוסט הבא!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה